30 september 2009

Kast med liten skallra

Vissa saker i barnets utveckling kan man väl allra ödmjukast be att få hoppa över eller åtminstone lägga på is ett tag? Helms gjorde just sitt allra första, förvånansvärt långa, kast med liten hård Brioskallra, tvärs över köket. Tur att han snörde i riktning mot kylskåpet och inte i riktning mot laptopen eller fönstret.

Så plis Helmut, om du läser detta kan du väl vara så snäll att inte kasta hårda saker mer, förrän du har lärt dig att respektera teknik och andra ömtåliga tingestar.

1 kommentar:

  1. Syster / Moster / Buksvåger?30 september 2009 kl. 18:38

    Hej du! Idag gjorde jag som du kanske redan har sett ett nytt tappert försök att kommentera och insåg att det fungerade! Jag provade förr men trodde att utlänningar som jag kanske diskriminerades på denna sida. Vad vet man!

    Tänkte bara säga att jag kom att tänka på "Ska pojken heta Härva!?! Ja... man vänjer sig väl vid allt..." idag. Och att jag drömde om pojken formerly known as Härva inatt. Det händer rätt ofta. Inatt var han plötsligt kanske 6 år gammal (trots att det bara var jul det här året), och vi hade smarta diskussioner med varandra. Jag pratade först barnspråk med honom, men insåg snart att jag framstod som en idiot i jämförelse med geniet.

    Så jag kanske tar tillbaka det där med att han ska kunna säga "moster" nästa gång vi ses. Snart har han väl en universitetsutbildning före mig också. Och för den delen, "Nännä" duger bra i ytterligare några år. Let's face it; kunde jag bättre själv? Just det.

    Pussa honom från mig och säg åt honom att inte växa upp mer än nödvändigt tills jag kommer nästa gång!

    SvaraRadera