25 september 2009

Hur man får en förälder på kroken (gästinlägg av Helms)

Lägg dig på skötbordet eller annan lämplig plats, där du vet att föräldrar brukar röra sig. Soffan är ett bra tips på kvällen, sängen kan också funka. Nu gäller det att vänta. Ligg stilla och ha tålamod - förr eller senare kommer det att komma en förälder.

Se där! En intet ont anande gammal mamma stryker förbi redan efter 7 minuter. Skötbordet är verkligen ett hett föräldrahål. Nu gäller det att fånga mammans uppmärksamhet och locka henne närmre. Ibland kan det räcka bara att flasha din hypnotiserande lena mage. Vifta lite på den för att visa så härlig den skulle vara att borra ner ansiktet i.

Inte magsugen sådär rätt upp och ner? Nähä, pröva hundögonen eller ett leende. Föräldrar fullkomligt älskar sånt. Här visar jag ett avancerat fotgrepp som brukar attrahera den mest hårdnackade förälder.

Inget napp ännu? Då prövar du ett lockrop. Låt oskyldig och liten. Dadadadadadada. Komsi komsi... Jag vill dig inget ont. Om det inte får önskad effekt, pröva att dansa lite med armarna samtidigt, gärna med händer och fingrar. Ju mer finmotoriska rörelser, desto större chans att det biter.

Haha, sucker! Där gick hon i fällan och vill blåsa på din mage! Nu gäller det att vara snabb som attan. Hugg tag i håret med båda händerna. Hårt! Föräldern märker genast vad som håller på att hända och börjar kasta sig av och an. Föräldern kan till och med skrika till av smärtan, men bry dig inte om det, håll bara i hårt. Sparka sedan i bröstet med båda benen. Full kraft! Gång på gång! Smattra bara på! Och sedan då? Nja, än har jag inte lyckats golva någon förälder, de vrider sig ur mitt grepp och springer skrämt därifrån, men jag gissar att det ger sig när man väl fått en på fall. Det är bara att kämpa vidare. Hårdare hårgrepp och kraftigare sparkar. Har tränat på en specialspark som jag ska testa framöver.

God tur!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar