1 oktober 2009

På ofödelsedan hyllar vi dig!

- Grattis Helms!
- Tack! För vadå?
- Det är ju din halvårsdag i dag!
- Jaså, är det? Vad roligt!
- Jajjemän. Och då får man paket.
- Paket? Till mig? Jippi! Vilken överraskning!
- Vassego.
- Tack! ... ... En ... mössa?
- Och! En halsvärmare!
- Vad menas med detta, är det nåt slags skämt eller?
- Nej, vad menar du?
- Får jag en jävla mössa på min halvårsdag? Vilken besvikelse!
- Vadå då?
- Men jag vill ju ha teknik! Du får inte läskas med paket och så är det en mössa! En fjärrkontroll eller en mobil vore fint.
- Du är för liten än.
- Men Pom har fått en mobil, varför får inte jag?
- Pom är äldre än dig, du får kanske en mobil när du är lika stor som han. Och mössa och halsvärmare är faktiskt jättepraktiskt.
- Ååååååhåhåhå nej nej nej nej! Varför gör du såhär?
- Det är höst och kallt. Seså. Prova nu.
- Uuuuääääääääähhh! Den är ju alldeles för stor! Jag ser ut som en komplett idiot!
- Ojdå, lite stor var den allt. Det måste ha blivit någon mixup i butiken... Men nu kan du ha mössan hela vintern. Och nästa!
- Uuuuuäääääää!

1 kommentar:

  1. Ser ut som det blev en Norrlandsfrack också(?). Inte undra på att han är... skräckslagen!

    SvaraRadera