10 september 2009

En förmiddag med sittdelen

10.30: Om man skulle ta och hämta ut det där paketet på ICA innan man städar upp här lite inför päronens ankomst från Kreta i eftermiddag. Hmmm... Helms är rätt pigg och skulle nog tycka att det var kul att sitta och kika på vägen dit. Om man skulle..? Ah, vad sjutton, jag gör det, jag tvärmonterar ihop sittdelen på prov och ser vad han säger om det. Kul!

10.35: Plockar fram sittdel och quadrolift som ska trollas om till åkpåse.

10.36: Letar fram quadroliftens instruktionsmanual.

10.37: Bygger om quadrolift för glatta livet och monterar på sittdelen.

10.52: Inser att jag gjort fel och nu behöver instruktionsboken till sittdelen.

10.53: Söker instruktionsboken.

10.55: Hör att Helmsgnället startar.

10.59: Söker instruktionsboken.

11.03: Håll truten Helmut!

11.05: Söker den förbannade instruktionsboken.

11.08: Jajajaaaaaa! Jag vet att du tycker att det är jobbigt att ligga i en mjuk säng med en massa roliga leksaker, men tyvärr måste du det just nu.

11.13: Hittar instruktionsboken 20 jävla centimeter från där jag sökte först.

11.14: Gör som instruktionerna säger. Vadå för jävla D-ringar?

11.18: TYST HELMUT! MAMMA GÖR SITT BÄSTA FÖR DIN SKULL!

11.23: Är det meningen att det ska vara såhär? Den där borde väl knäppas ... där? Nej? Visa mig en bättre bild än den där gryniga svartvita, fucking Emmaljunga!

11.24: Men åh! Helmut! Om vi provar lägga dig här istället då? Bra? Bra!

11.32: Nu kanske det börjar ordna upp ... sig ... Fansjävlar, varför går inte det där då?

11.42: Nuuuu Helmut! Nu ska du få pröva! Om vi sätter dig såhär. Ska verkligt remmarna sitta såhär tight? Vi får försöka justera dem. Schhhh, såjasåja, det går bra.

11.47: Nu då, nu ser det väl... typ okej ut. Vad är det med dig? Nu ska vi ha roligt i nya sittdelen serru. Seså. Ska bara ta på en jacka på dig så går vi sedan.

11.52: Du är ju helt oresonlig, vad är problemet? Va? Jajustja, 4,5 timmar sedan sista målet mat kanske är problemet.

12.13: Om du ska ha mat får du koncentrera dig och inte somna hela tiden!

12.27: Nu blev ju JAG hungrig. Okej, jag äter, sedan går vi.

12.40 Okej, nu går vi Helms! Vad var det där för muller?

Nu: blöjbyte. Sedan kanske vi ska byta till liggdelen igen. Nu är han ju trött och tycker förmodligen inte att det är särskilt kul att sitta och glo hela vägen till Ica och tillbaka.

Härliga tider i nymonterade sittdelen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar