8 september 2009

The Farmor Anka American Apple Pie from hell


I går bakade jag en "American Apple Pie", som enligt receptboken skulle vara en riktig Farmor Anka-paj och dessutom överraskande lätt att göra. För er som inte har någon Farmor Anka-paj-referens är det typ en sån paj som Nalle Puh bjuder på som menas, fast med Farmor Anka då. Jag tror förövrigt att hon brukar ha lila fyllning (man kan ju undra vad hon bakar paj på) (jajustja, blåbär kanske).


När jag hade bakat färdigt (efter att ha skalat och kärnat ur 15 äpplen som jag delade i fjärdedelar = 60 bitar att kärna ur = inte överraskande lätt + sabbat mördegen flera gånger under kavlingen = verkligen inte överraskande lätt) såg min paj ut såhär. Inte sådär len och fin och med skalkant, men rätt okej ändå, kan jag tycka.


Men när jag - med stor försiktighet mind you! - lagt upp pajbitarna på fat såg det ut såhär.

???

Vad är detta?

Nej men på riktigt, vad fan är detta? En hund som har kräkits? Det är i varje fall ingen Farmor Anka-paj.

1 kommentar: