3 september 2009

Vilja, våld och blodbrist i benen


- Mamma.
- Ja?
- Du menar väl inte att jag ska ha den här bodyn i dag?
- Eh, jo, vad menar du?
- Du vet väl om att den är för liten?
- För liten? Nä, det tycker jag inte. Den är gjord för bebisar 6-9 månader, du är just fyllda 5.
- Den skär in i mina lår.
- Äsch, den är bara nytvättad, det går till sig snart ska du se.
- Tror du inte att jag märkte hur du fick kämpa med knäppningen i grenen, hur du knölade ihop mig och donade - jag är nog en centimeter kortare än vanligt i dag.
- Jaså det, äh, inte spelar väl det någon roll. Vi ska inte mäta dig i dag.
- Den är för liten, byt!
- Men det var ju alldeles nyss jag köpte den här.
- Den är för liten säger jag.
- Den var dyr, den är ju råcool och du har bara haft den en eller två gånger.
- Vad spelar det för roll när den är för liten?
- Jaja. Om du har på dig den i dag så är det sista gången.
- Om jag får blodbrist i benen är det ditt fel.
- Din långa tjockis.
- Dito.

1 kommentar: