16 september 2009

Man väljer sina tillfällen att prata

Hej älskling!
Du ska bara veta vad som hände i dag på stan. Helms pratade! Han ba: "jag vill ha en sån och en sån ... och en sån". Jag blev helt paff men lyckades fråga lite försynt om han verkligen behövde alla de där grejerna (förståndig och ekonomisk som jag är). "Skit i det nu, morsan, nu kör vi!" sa han strängt. Ja, du förstår ju vad läskigt, han som inte sagt flaska tidigare. Vad gör man? Jo, precis som ungen säger. Han var alldeles galen med kreditkortet ungen. Men nu när han fick allt han ville ha slutade han tack och lov prata, så det är inte lönt att du försöker konversera med honom i kväll. Han fick väl sagt det han ville, liksom.

...

Ja, alltså bara så att du inte undrar varför det blev så många kläder till honom, när du kommer hem i eftermiddag.

...

Det var helt och hållet Helms fel.

Overall, tjocktröja och "Uggs" från H&M, body och tights från Polarn & Pyret.

3 kommentarer:

  1. Du köper uggs till ungen... Och önskar dig uggs i födelsedagspresent. Ehum, du vill nog att Helms uggs egentligen är i storlek 39 va?

    Jag ska kontra. Han har sagt till mig att han har cravings efter en hockeytröja. Vilken får du se när jag kommer hem med den. Och nej, det är ingen idé att fråga Helms. Han har sagt det han ville ha sagt.

    SvaraRadera
  2. Ja, alltså.. jag var med och hörde hur han tjatade och tjatade. Stackars Hemlmutmamman ba "ok..jaja..är du säker?" Speciellt inne på POP. Det var nära att hon tvingades köpa en overall i strl 104. Tack och lov ändrade han sig i sista sekund (så Helmspappan, du sparade 1189 kr där)

    SvaraRadera
  3. De där uggsen skulle Theo absolut också ha, han tjatade så mycket att jag blev tvungen att köpa två par i olika storlekar, så att han skulle kunna ha ett par i vår också. Ungar alltså...

    SvaraRadera