27 september 2009

Stilla undran

Har just kastat iväg en beställning på foton. Bland annat beställde jag kortet här ovan, och det kan få symbolisera hela beställningen - de flesta bilderna är väl härliga i all sin lågupplösta enkelhet men egentligen inget speciellt alls, rent fototekniskt och det. Beställningen kostade totalt 350 kronor. Av dessa är knappa 50 kronor foton till doptackkort och 300 betalar jag alltså för vårt eget höga nöjes skull. Det är bilder som vi planlöst ska spara, kanske i något album, troligen i fickan de levererades i. Sådär som det blir med kort allramest.

Nu undrar jag om det är 300 kronor som jag just kastat i sjön. Jag menar, hur mycket kommer man att titta på såattsäga analoga bilder framöver? Eller ska man fortfarande ha kopior på sina bebisbilder, sådär charmigt gammeldags ouppkopplat? Nån som vet?

1 kommentar:

  1. Inte bortkastade pengar! Det är mycket roligare att titta på kort i fotoalbum än på datorn.
    Själv har jag framkallat ca 1000 kort vid det här laget. (Vadå pojken är ju ändå 8 månader, drygt 4 kort om dagen är väll ingen överdrift... dessutom är säkert 10 av dom på mig och min sambo :D)
    Annars kan jag rekomendera fotoböcker... blir jättefina, kan utforma dom som man vill. Tror att det blir uppskattat av barnen när dom blir äldre.

    SvaraRadera