10 september 2009

Tankar från ett badrumsgolv


- Men hej!
- Jaså, vi hade inte hälsat färdigt den här morgonen, efter ett 15-tal hälsningsfraser. Hej, hej.
- Ligger du här?
- Jo, jajjemän, precis som du lämnade mig för 30 sekunder sedan.
- Jaså då, så det är du som ligger här?
- Vem hade du förväntat dig? Kungen?
- Men det var väl det värsta.
- Jo, visst är det något alldeles banbrytande detta, en bebis på ett badrumsgolv.
- Det var det allra värsta jag har sett.
- Då har du inte sett mycket, min vän.
- Jag har väl aldrig sett på maken.
- Verkligen? Jag låg ju här i går, och i förrgår, och dagen innan det och...
- Hur har du det då?
- Fantastiskt, fank you very much. Älskar att ligga på badrumsgolv och stirra i ett tak medan morsan gör sig i ordning i hundra år. Det är en fest.
- Har du det bra?
- Frågade du inte just det där, med andra ord? Ja, jag har det bra.
- Har du det bra?
- Nu ställer du ju bara exakt samma fråga flera gånger.
- Agotchigotchigooo!
- Eeehhh... Jaha..?
- Agotchigotchigotchigooooo!
- Det där är bara ren rappakalja, måste jag verkligt lyssna på det här?
- Agotchigotchigotchigotchigooooo!
- Sluta vara så pinsam och gör dig bara i ordning istället, så kommer vi oss härifrån någon enda gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar