4 september 2009

Hemska tider

Egentligen bryr jag mig inte ett skvatt om de allra flesta (stor)bloggar, men den senaste tiden har jag kikat in på några av dem bara för att det verkar vara en sån uppståndelse runt allt det där. Jag pratar i första hand om bloggar som drivs av personer i högstadie- och gymnasieålder. Jag blir så illa berörd, inte så mycket av enskilda bloggar, bloggare, inlägg, händelser och kommentarer som tonen och klimatet som finns där, överallt. Det verkar vara hårt att vara ung i dag. Så var det inte när jag växte upp. Vi kanske gjorde fjortisknäppa grejer, men vi var aldrig elaka och ingen var elak mot oss. Hoppas att det är en väldigt avskild del av (internet)världen som är sådär hemsk och inte tiderna som är hårdare, för jag vill verkligen, verkligen inte att Helmut ska växa upp i det där heller.

1 kommentar:

  1. Lät hemskt. Måste börja kika runt för att förstår vad du menar (har hållit mig till någon sorts schulmanssläkt-boggläsning med inslag av barnklädsmakarbloggar)...

    SvaraRadera