22 september 2009

Hur vi firade älsklingens födelsedag

Födelsedagsbarnet
* Fick ett födelsedagsfyllt glas vin = med risk för att det skvimpar över.
* Diskade undan allt efter maten.
* Blev glad över att lill-Foppa hängde en balja.

Jag
* Hade en liten väskfestival då jag gav älsklingen två väskor - en ryggsäck och en weekendväska.
* Lagade balsamicofilé med tryffelkantareller. Gott! Och nu ska ni få höra något sjukt osannolikt. När jag handlade kantarellerna till rätten öste jag på vad jag trodde var 200 gram. Det fanns ingen våg i närheten så jag gick till kassan och betalade för mina varor och upptäckte då att jag hade plockat på mig på grammet 100 gram. Anmärkningsvärt att det blev så exakt tyckte jag och gick in igen för att köpa lika mycket till. Döm om min förvåning när jag lägger fram nästa kantarellpåse i kassan och det är exakt på grammet 100 gram till!!! Ångrar som fan att jag kastade bort båda kvittona.
* Somnade under Helmuts nattningsprocedur men segade mig upp och tittade på "Svenska Hollywoodfruar".

Helmut
* Gav pappa ett kort med ett kladdigt handavtryck i fingerfärg.
* Sa papapapapapapapapapa.
* Värkte fram första halva millimetern av första tanden ur tandköttet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar