1 september 2009

Stör ej! Photoshopmagiker i arbete.


Den här bilden blev ju ejenklien inte så tokig. Om den bara inte var så överjordiskt överexponerad... Det här blir nog klurigt för mig att mörka ner på ett snyggt sätt. Men jag tog ju någon till bild på det här...


Typiskt, hade jag fokus på vägen istället för Helms på den enda andra bilden? Det hade ju kunnat bli bra med ungen i fokus och fin väg i bakgrunden. Menväntanu! Om man tar vagnen från den första bilden och vägen från den andra... Humptidumptidum. Klippa, klistra, fixa, klona, fjädra, smudgea, markera, göra ofokus på vägen...


Sådärja! Det där blev ju råbra. Inte ens ett tränat öga skulle se att det här är ett montage. Det här förstorar vi upp och sätter på väggen!

2 kommentarer:

  1. Mm. Joae. Sådär va? En förstoring avslöjar väldigt mycket. Men som sagt: råsnygga bilder. Du har fler på lager, det vet jag.

    SvaraRadera
  2. Knäppkork. Den blev ju rådålig. Du skulle sett den Photoshop. Som jag garvade åt min uselhet.

    SvaraRadera