11 september 2009

Miracolo a sovrummet

Dra mig baklänges på en liten vagn. I går somnade Helmut utan gnäll klockan 20.10. Sedan sov han utan gnäll till halv ett eller halv två, då han ville äta. Sedan somnade han om och sov utan gnäll till typ sju då makens väckare ringde. Det här var trevligt Helms, det här gör vi om!

Nu gäller det bara att minnas hela banan och återupprepa den varje dag. Få se... I går tupplurade han redan runt 9 på morgonen i en timma. Sedan sov han en timma runt 15. (Och när jag tänker på det sov han båda gångerna inomhus i sin vagn, jag bara lade ner honom och så somnade han, UTAN GNÄLL! WTF!) Det kan jag lätt återskapa. Sedan kom hans mormor och morfar som hade varit i Grekland runt 17. Nog tror jag att de kan tänka sig åka fram och åter mellan Grekland och oss varje dag. Det är ju för Helmuts skull. Sedan åt vi en sjukt god fläskfilégryta med kantareller som maken gjorde. Lite dyrt och enformigt i längden kanske, men det är det lätt värt. Sedan åkte mormor och morfar iväg och Helms och maken satte sig och tittade på Toto.

...

Det vet jag faktiskt inte om jag kan sanktionera. Toto varenda kväll..? Vi får hoppas att det löser sig utan att att skapa en ny "Groundhog day".

PS. Alltså, ni kanske inte förstår vidden. Såhär exemplariskt har han aldrig sovit. ALDRIG. Inte ens nära. Är han sjuk? Sweinen?

1 kommentar: