28 augusti 2009

Varning!


Den här varningslappen sitter på Helmuts stol. Lämna för allt i världen inte barnet ensamt, säger den. Så då gör jag inte det. Jag har nu kontrollerat samtliga möjliga avlastningsytor och -grejer i huset och har hittat liknande varningar i anslutning till bland annat hoppgungan, vagnen och skötbordet. Jag bestämde mig tidigt för att vara en god mor och som ett led i den satsningen gör jag exakt - EXAKT - som varningarna säger. De är min lag! De enda ställen jag lämnar honom ensam under korta stunder på är en filt på golvet, i soffan, på köksbordet och diskbänken. Har inte hittat några som helst varningar på dem eller när jag googlat på tex filt eller köksbord. Jag ska strax köpa sånna där trappgrindar som hindrar honom från att smita iväg, sedan kan jag ju lägga honom i trappan också.

1 kommentar:

  1. Men herregud, du lämnar väll inte Helmut obevakad på golvet!?!
    Du ser väll på bilden att barnet sitter på golvet och även där måste du stirra på det hela tiden! Vänd aldrig ryggen till! ;)

    SvaraRadera