1 augusti 2009

Finfint tips

Min man undrar ibland om jag är kär i Alex Schulman. Men det är jag inte, jag bara tycker om att följa allt han gör och skriver. Så, mind you baby, det gör mig till en stalker, inte någon betuttad donna. Duh.

I alla fall, den där Schulman har ju alltid varit en fena på att uttrycka sig, och nu när han plötsligt visar en varm och öm sida och har blivit pappa bara ett par månader efter att vi blev föräldrar är jag en stammis på hans blogg. I dag (jaja, i går om man ska vara petnoga för nu är klockan någon minut över tolv) (ja, jag gissar att det här inlägget klockades på 23 och nånting men Helmut vaknade IGEN mitt i bloggningen men var så trött denna gång att han nöjde sig med att suga på mitt lillfinger - lättlurad kallekoskit!) sommarpratade han på P1. Och det var så vackert och innerligt och fint och ja... Superlativigt på alla sätt och vis. Jag skrattade och grät och dansade tryckare med Helmut till Jeff Buckleys "Hallelujah" och det var ena fina knappa 90 minuter. Gå in på www.sr.se och leta upp programmet vettja, om du inte redan har hört det. Det är värt besväret, jag lovar.

2 kommentarer:

  1. äre bara jag som tycker karln är otrevlig och överreklamerad??

    SvaraRadera
  2. Han är riktigt bra på att skriva men det är något som gör att jag inte tycker om honom...

    SvaraRadera