19 augusti 2009

Sicksackande mamman


De här skorna promenerade jag med på stan i går. Redan på väg till bilen kände jag att det här kan aldrig sluta gode. Och som jag hade rätt! På en gång åt sig skorna in i hälarna och trampdynorna värkte som om jag gått på fjällvandring i högklackat. Bilden jag hade framför ögonen där jag strosade runt i snygga pjucks, lite coolt avmätt med en take away-latte i ena näven och barnvagnen i den andra byttes snart mot en helt annan. Efter fem minuter på stan var jag lycklig att jag hade en barnvagn att stödja mig mot. Jag gick dubbelvikt över vagnen och Helmut fick alibiåka runt på två hjul meste hela tiden, för att det skulle se åtminstone lite normalt ut, men då fick jag ju låtsas att jag hade fasligt många svängar att göra. Inne i butikerna såg det kanske någorlunda okej ut, men jag undrar vad de som såg den dubbelvikta morsan sicksacka sig fram på den relativt folktomma gågatan tänkte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar