25 augusti 2009

Helmut stajlar på BVC

Just hemkomna från föräldraträff på BVC, där vi fick lära oss spädbarnsmassage. Helmut var i vanlig ordning en liten guldunge som visade sig från sin allra finaste sida och babblade och bubblade oavbrutet. Han charmade alla morsor och fick bebisarna att skratta (gissa om jag blev stolt när han till och med får bebisarna att skratta - vilken komiker, va?). En mamma var mäkta imponerad över hur duktig Helmut är på att stå. I knooooow! Jag tittade runt och konstaterade de flesta andra knappt stod alls. Helmut har ju bara stått i princip sedan han föddes såatteh. Bara för att stajla lite extra gjorde jag vårt specialtrick (två gånger, thank you very much!) där Helmut ligger ner, tar tag i mina händer och drar sig upp till stående (jamen okej då lite, eller ganska mycket, hjälper jag till att dra upp honom men ändå, han är så STARK!). De måste ha känt sig lite nedslagna när de gick hem. Att få ett sånt praktexemplar in their faces liksom. Hårt.

(Meanwhile kommer alla andra morsor hem och slår sig genast ner vid sina bloggar. "Var på föräldraträff i dag. Jesus, vilket störigt barn som var där! Helmut hette han visst och han levde om som bara den. Man hörde knappt vad barnmorskan berättade - kul. Jag försökte med några artiga men menande leenden få hans mamma att förstå att jag var där för att lära mig spädbarnsmassage, inte lyssna på en högljudd unge liksom. Tur att min tjej var exemplarisk och snäll så att jag slapp sitta och skämmas som den där stackars mamman. Min gullunge skrattade till och med sitt hjärtligaste bebisskratt, och jag såg på skrikbarnsmammans blick att hon blev superimpad av det. Tror jag det - hon har väl aldrig hört Helmut skratta kan jag tänka mig. Jag var tvungen att säga att han var duktig på att stå, bara så att hon inte skulle känna sig som en helt misslyckad mamma. Då blev hon helt desperat av någon anledning och drog i hans armar (TVÅ GÅNGER!!) för att det skulle verka som att det var han som ställde sig själv, medan det helt klart var hon som drog upp honom. Vem försökte hon lura, liksom? Pinsamt.")

1 kommentar: