22 augusti 2009

Rart och roligt

Jag och en väninna satt ute i lekparken för några dagar sedan och språkade medan hennes sötnosar till barn gjorde av med lite leklusta och överskottsenergi. Till sin hjälp hade de bland annat vinbär, Pez-figurer och den stora rutschkanan. Vi diskuterade väl något väldigt viktigt för det var med nöd och näppe som jag någonstans i bakgrunden hörde, men just då inte lade någon som helst vikt vid, ett utdraget "squuuuuuuueeeeeeeaaaaaaaaaaaaaaak". Fem sekunder senare kommer stoor'n springandes till sin mamma och med gråt i halsen klagar "mammaaaaa, jag har ont i rumpan". Tidigare hade jag noterat att tårtsmulan i fråga också visst hade aningens för stora byxor som envisades med att åka ner. Man kan ju gissa sig till vad som just hade hänt som orsakade stjärtontet.

Ja, det tyckte jag var ett rart och lite roligt ögonblick under en i övrigt helt vanlig dag.

2 kommentarer:

  1. Hahaha, vilken rolig blogg! Har precis sträckläst den och skrattade igenkännande många gånger :D (Särskillt "skam" var väldigt roligt!!) Har en son på 7 månader.
    Denna hamnar bland favoriter...

    SvaraRadera
  2. Haha. Det är inte lätt när man har en mamma som tar på pojkarna för stora byxor... stackars! :D

    SvaraRadera