28 augusti 2009

Gym fail

Ända sedan Helmut föddes har jag tänkt att vi inte skulle ha något babygym åt honom. De är stora och fula och onödiga och dyra. Han kan väl för sjutton ligga på en filt och leka lika gärna. OM vi överhuvudtaget ska ha ett gym kan det dära stilrena i trä från Ikea gå an, men absolut inte de galet färgglada, plastiga. Hur skulle det se ut i vårt vardagsrum egentligen? Sedan såg jag ju hur mycket gladare han blev i E:s gym än på någon rutten filt här hemma och då är det väl klart att pojken ska ha ett babygym.

Jag köpte detta. Det största och fulaste och plastigaste och färggladaste och näst dyraste jag kunde hitta. Det var märkt 0-10 månader. Helmut är fem - halva lektiden borta. Nu när jag kommit hem och funderat igenom detta lite i lugn och ro känner jag att jag gick bort mig totalt i hela den här gymgrejen, från start till mål.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar