23 augusti 2009

Tips på bra höstmusik - vi har inte riktigt hela listan!


I vår familj är maken teknik- och musikkillen. Jag är en imbecill i största allmänhet, men särskilt när det gäller teknik. Därför bad jag honom göra en vemodig höstspellista som jag kunde lyssna på under mina promenader. Sagt och gjort, maken snodde ihop den, pluggade in shufflen i mina öron och schasade ut mig på en promenad. Han hade hittat av precis rätt. Spellistan får lätt 4 höstbollar av 5 möjliga. Om det inte hade varit så jämrans hög volym hade den nog fått 5 bollar, men jag hade råont i öronen (tinnitusvarning!) när jag kom tillbaks så det drar såklart ner betyget.

Här är hela listan (just nu alltså, maken låter hälsa att den inte är färdig än). Som tur var så var det inte lika hög volym på Spotify som på iPoden, så räds inte att klicka på länkarna.

1. Coldplay "The Scientist"
2. Bo Kaspers Orkester "En dag att bli kär på"
3. Andreas Mattson "Metal Sky"
4. a-Ha "Crying in the Rain"
5. Doves "Lifelines"
6. Buffalo Tom "Wiser"
7. Empire of the Sun "Without You"
8. Bruce Springsteen "The Wrestler"
9. Keane "Love is the End"
10. The Killers "A Dustland Fairytale"
11. Coldplay "Lovers in Japan/Reign of Love"
12. Lisa Miskovsky "Still Alive (Junkie XL Mix)"
13. Kings of Leon "Knocked Up"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar