23 augusti 2009

Drömfrukost



Den här bilden önskar jag att jag hade fått se för typ tre månader sedan. Då gjorde maken frukost till mig vareviga morgon innan han for på jobbet, och jag kastade i mig de färdigbredda mackorna i all hast innan Helmuts minor breakdown utvecklats till major breakdown.

I dag gjorde jag frullen helt själv medan Helmut lekte snällt i sin stol. Det blev kaffe, rågkaka med ost och cognacsmedwurst och inte minst en smoothie på jordgubb, hallon, blåbär, banan, vaniljyoghurt och apelsinjuice. Facebooktumme till 4,5 månaderingar.



... alltså, det gjorde inget att Helmuts tålamod var slut till dess frukosten var klar. Lite gnäll får man väl räkna med.


... när man har ätit en macka är man inte så hungrig längre, så då går det bra att ungen är lätt hysterisk, man kan ju underhålla honom med en hand sådär.


... men vadå, det är bara mysigt att äta den sista mackan med bebisen i knäet, han är ju så nöjd om han får sitta hos mig.


... vem behöver kaffe egentligen? Det blir man bara stissig av. Det går lika bra att ta hand om en arg bebis.


... men SLUTA SKRIK, unge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar