14 augusti 2009

Vad ska folk tro om oss?

Mitt i dopförberedelserna inför i morgon kom jag att tänka på ett dop jag var på för fyra år sedan (OBS! Detta var mitt i den intensiva bröllopsplaneringen - vi gifte oss ju tio månader senare så jag hade lätt panik). Jag lade märke till att de hade garn runt vikningen på dopprogrammet.
Mina tankar då: Jahaja. Brunt garn alltså. Jag skulle nog ha valt ett sidenband. Förmodligen rosa, det är fint till den ljusbruna tonen på papperet.
Mina tankar nu: Oh fuck me, de hade garn! Vad för slags rigorös planering hade de, som kom att tänka på GARN runt vikningen!? Nä, vet någon vad, vi kommer att se ut som två obrydda föräldrar som inte älskar sitt barn.

1 kommentar:

  1. Ville bara skriva att jag är glad att jag hittat till din blogg. Igenkänningshumor på hög nivå! Keep up the good writing!

    SvaraRadera