17 augusti 2009

Mammas pojke!

Alla tycker att Helmut är så faaaasligt lik sin pappa. "Han kan då inte förneka faderskapet" har jag hört till förbannelse. Sedan säger folk att han bland annat är lik sin kusin, sin farfar, sin moster och förmodligen fans moster också. Men inte mig. Det närmsta jag kommer är "han är verkligen sjuuukt lik sin morfar, så ja, det innebär väl att han är lik dig, typ". Inte ens när jag försöker påtala att han nog är lite lik mig över ögonen eller över munnen köper folk det. "Nänä, det där är pappas mun, det ser ju vemsomhelst" säger de.

Det är lite ledsamt det där, att inte vara ett dugg lik sin son som man har burit på i nio månader, fött fram och tar hand om dag som natt. Men nu har jag hittat den. Likheten. Det här ska inte en jävel ta ifrån mig.

Helmut bär sina byxor precis som sin mamma!

1 kommentar:

  1. Haha! Snyggt Helmut! Sen Helmutmamman, lite lika är ni allt i ansiktet också :) Känner förövrigt igen det där och jag tror snarare att det har med kön att göra. Har man fått en liten pajk är det lättare att se likheterna med pappan. Typ.

    SvaraRadera