3 augusti 2009

Goda grejer


Vi gick till affären i dag. Helmut såg ut som gubben i lådan, eller kanske tomten i vagnen, och jag såg ut som hejkomochhjälp, så vi utgjorde väl ett ganska charmigt följe kan jag tänka.


Jag köpte den dära glassen och dinglade den framför Helmut i triumf. Jag förklarade noggrant att det här var goda grejer minsann, men du ska inte få smaka en endaste liten bit av varesig belgisk choklad eller madagaskansk (?) vanilj. Han kontrade genast genom att läskas med att suga på regnskyddet. Jag vet inte när jag sist åt något så gott att jag var tvungen att borra ner huvudet i det så jag ville gärna ta det ifrån honom och pröva, men jag kände mig tvungen att spela totalt oberörd och fortsätta charaderna med den "goda" glassen som nu inte verkade så god längre. Nu väntar jag bara på att han ska somna så att han inte ser när jag sätter tänderna i regnskyddet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar