6 december 2009

Tävlingstips!

Jag hade tänkt hålla trams borta från den här bloggen, eller ja, trams som inte jag har kommit på själv. (Vid närmare eftertanke är det väl bara trams häri). Alltså, reklam och tävlingar och sånt. Men nu har Underbaraclara en finfin tävling och då har jag bestämt mig för att göra ett undantag för att:

1) Det var råbra tävling som ni borde vara med i. (Fast vinn förresten inte är ni snälla, för det vill jag hemskt gärna göra.) (Tröstprisen går bra att ni vinner.) (Om ni vinner förstapriset önskar jag mig det i julklapp, tackar som frågar.) (Jaja, ni behöver inte ge mig om ni vinner. Jag kommer bara vara glad för er skull.) (Inte!) (Jo, men det kommer jag att vara.) (Not!) (Nämen, ärligt, jag blir bara glad för er skull) (...)

2) Underbaraclara är en fin blogg som ni borde kika in på med jämna mellanrum. Efter en runda bland andra "storbloggar" känns det som att  kliva från en brusig storstad rätt ut på en knäpptyst, kylig farstukvist med utsikt över en oändlig mörk granskog, när man landar hos Clara. Där kan man sitta och njuta av en kopp värmande the, men man får minsann stå ut med myggbetten också. Man får smaka det nybakta brödet, men de degiga bunkarna diskar sig inte själv. Ja. Den känslan får jag av hennes blogg. Mysigt och totalt oplastigt.

3) Och detta är den klart tyngsta anledningen: "Tha Helmut matha needs en outfit som inte är i storlek pregraviditet eller very mucho giganto-graviditet." OBS! Detta är inte mina egna ord, utan Helmuts. Hans första.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar