8 december 2009

Du kan också få ett fuskjulmysigt hus!

Det verkar som att flera blev impade av mitt julpynt här nedan. Egentligen ska man väl bara tacka och ta emot då, men såhär i juletid vill jag inte ge Mrs N ångest eller låta Skrytmorsan tro att hon är ensam med oinslagna paket i skrubbar. Allt det juliga och mysiga är bara en synvilla. Det handlar om att använda rätt vinklar, speglar och silvertejp (klart underskattat som alternativ till gardinstång). Här kommer några heta tips till ditt eget bluffmysiga hus.


När du fotar julstjärnan, se till att det är mörkt ute alternativt att man inte ser de okrattade högarna på en barmarkad bakgård. (Kom igen snön! Do your magic!)


När du ska fota julklapparna, välj de du har slagit in, inte de som ligger oinslagna i träningspåsen med träningsskorna. (Till er som kommer att få julklappar av mig: detta är givetvis inte sant.) (...) (Och förresten går jag och plockar ur dem nu på en gång så att de hinner neutralisera sig i drygt två veckor.)


När du berättar om dina bakverk, erkänn inte att biscottina blev brända så att du fick stå och tälja bort allt svart på undersidorna eller att hushållsassistenten havererade (började ryka och lukta konstigt) när du gjorde lussekatterna så att det tog fyra timmar istället för dryga två att få dem klara.


Fota med en iPhone eller annan mobil med dålig kamera i dunkelt ljus. Alternera mellan suddiga närbilder för att dölja något större fel som är just utanför bild och gryniga bilder på håll som döljer dammråttor och fingeravtrycken på exv julgranskulorna.


Var väldigt noga med att dölja fusklösningar bakom gardiner och dylikt. Här: maskeringstejp ftw.

Om du fick feeling och gör ett eget fuskmysinlägg, tipsa gärna mig! Jag behöver fler sopa-under-mattan-lösningar till vårt hem.

3 kommentarer:

  1. Oh, jag fick genast fusk-feeling, och inspiration till mitt o-juliga hem. Tack för det här behind the scenes-inlägget!

    SvaraRadera
  2. Du och jag har nog utgått ifrån samma bok tror jag...

    SvaraRadera
  3. Vilken lättnad..... puh...... Det ÄR fler än jag som fuskar. Jag kommer t.o.m köpa färdig pepparkaksdeg i år..... Sug på den du !! =)

    SvaraRadera