16 december 2009

Helms första närkontakt med snö!



- Jaha. Snö säger du. Gick vi igenom allt åbäke med ytterkläderna, kameran som skulle laddas och sökandet efter sittunderlaget i förrådet för det här? Bara för det här? Jag har sett snö genom fönstrena och från vagnen tidigare, vet du. Visst vet du det? Jaha. Och sen då? Nu har jag skrapat lite pliktskyldigt i några flingor, så nu kanske vi kan ta och gå in istället för att sitta här och glo. Och när vi lix är inne kan jag förresten ta min förmiddagslur som du sköt på för att jag skulle sitta här och huttra i tre minuter. Ja! Så gör vi!

1 kommentar:

  1. Ett ständigt återkommande ämne, dom är otacksamma!
    Otacksamma, små och fjantiga.

    Idag skulle den lille svarte få dra Lilleman på snowracer tänkte jag. Det är väl alla barns dröm eller... Nähä! Tårarna sprutade. Lilleman är en fjant.

    SvaraRadera