8 december 2009

Nu har vi ljus här i vårt hus ...

... och för att julen ska komma hopptralalala har jag bland annat:


... tagit fram adventstaken och klockat brinntiden så att det blir precis rätt trappstegseffekt på ljusen ...



... monterat och pyntat plastgranen med hjälp av gradskiva och tumstock för att få kulorna på rätt plats ...



... valt färgtema på årets julklappar och lagt de färdiginslagna under granen (vad tycker ni, ser de tråkiga ut? Var det dumt att välja rött och vitt när jag har rött och guld i granen? Ska göra om inslagningen? Jo, jag gör nog det. I morgon.) ...



... bytt gardiner och hängt gigantorstjärnor i vissa fönster ...



... bytt gardiner, hängt kulor och plockat fram adventsstaken i andra fönster, köpt julstjärnor (som fortfarande lever!) och en amaryllis (som jag fick att blomma. Jag!), tagit fram juleljusen och pyntat barnet enligt julens pakettema ...


... bakat stora lussekatter för stora magar så att det doftar dyrsata saffran (33 kr kuvertet!) i hela huset...

 
... bakat små lussekatter för ännu större magar som behöver bli mindre, så att det doftar ännu mer dyrsata saffran (33 kronor kuvertet!) i hela huset...



... bakat pepparkaksbiscotti som inte alls doftar lika mycket men då var kryddorna betydligt billigare också ...

... och vad tror ni att Helmut tycker om allt detta?


... ingenting. Han kunde inte bry sig mindre. Otacksamma unge. Du ska sitta och tindra. Hör du det! Tindra!

5 kommentarer:

  1. Ja visst är dom otacksamma, min tindrar inte heller. Å då höll han på å drunkna i en julklappshög tidigare...

    SvaraRadera
  2. Det är ju för att du inte har post-its och flörtkuletomtar i granen, oinslagna paket i både garage och förråd samt en ljusstake utan sina fyra adventsljus (eftersom att ljusen fortfarande ligger i bilen)

    Då tindrar barnen. Jag lovar. Så.. kom hit med din ljusstake, lussebullar samt gran så kan vi byta.

    SvaraRadera
  3. Nä, men ge mig ingen ångest, gör inte det. Tyckte jag var grym som bakade igår med barnet, men det är ungefär allt jag tyat so far...

    SvaraRadera
  4. Oj, vad du har legat i... Vad mysigt ni har det!

    Kram!

    SvaraRadera
  5. Klant. Nu fattar ju alla att du heter Monica Geller, att Helmutpappan är Chandler Bing och att dina grannar heter Ross, Phoebe och Rachel.

    SvaraRadera