2 december 2009

Kladdmysteriet


Ser ni där till vänster om ljusreflexen i bilfönstret? Det är ungefär miljoner små fingeravtryck. Någon, jag vet inte vem, har alltså skrapat där med fingrarna vid upprepade tillfällen. Blev sjukt konfunderad, för jag har aldrig sett det hända. Har följande teorier:

1. En tomtenisse har brutit sig in i garaget och kladdat lite i ögonhöjd för att vi ska förstå att han är on to us och att vi bör passa oss om vi ska ha några julklappar i år.

2. Någon spenslig innebandykompis som älsklingen har skjutsat krafsade lite tankspritt på fönstret i väntan på att älsklingen skulle bli klar i duschen.

3. Någon granne (Skrytmorsan, var det du?) alternativt vicevärden (som jag vet är irriterad över parkeringssituationen) ville protestera milt mot att vi ställde oss på gästparkeringen istället för på vår garageplats. Äggning = för elakt, snöboll på huven = för snällt, kladd på fönstret = alldeles lagom.

4. Någon som parkerat bredvid mig på stan tyckte att bilen var lite smutsig och ville göra oss uppmärksamma på det. Ungefär som när folk skriver "tvätta mig" i smutsen på en bil, fast mer subtilt.

5. Helmut har, under de 2,3 sekunder man har honom på vänstra höften och pillar i ordning bältet i hans bilbarnstol med högra handen, inte kunnat motstå frestelsen att krafsageggakrafsa på fönstret.

Eller nej förresten, alternativ 5 är lite väl out there... Vi har faktiskt förklarat för honom att man inte geggar på annat än hans leksaker, för då måste mamma och pappa städa sedan. Han sa inget när vi pratade om det, och den som tiger samtycker. Det vet man ju.

1 kommentar:

  1. Nejmen, aldrig skulle väl jag? Alla som känner mig vet väl att jag använde tungan om jag ska kladda på rutor. Fingeravtryck är för rookies.

    SvaraRadera