11 januari 2010

Recension av mina O'Neill-tofflor



Utseende
Riktiga barbietofflor med rosa fluff och ovansida med rosa kabelstickning. Är inte så mycket för gulligull-plagg i övrigt, men de här gillar jag massor. 
Betyg: HHHH

Värme
Fossingarna är varma, dock inte för varma, oavsett om man har sockar eller är barfota i tofflorna, trots att det är mycket golvkallt hos oss.  
Betyg: HHHHH

Grepp
Har aldrig halkat eller tappat fotfästet. Betydligt bättre fäste än med sockar. Har dock inte gått i olja eller liknande än, så jag vet inte hur de fungerar i extrema förhållanden.  
Betyg: HHHH

Hållbarhet
Köpte dessa för 1,5 eller 2,5 år sedan, minns inte vilket, och de är fortfarande som nya trots frekvent användning.
Betyg: HHHHH

Ljud
Dra åt helvete vad de låter. Om det inte är en kentaur som smyger bakom mig dagarna i ända vore det intressant att genomföra en vetenskaplig studie för att undersöka vad exakt det är som framkallar de här ljuden. Sulan är halvhård, men jag vill hävda att den är av gummi och inte metall. Men vad vet jag, jag har haft fel förr.
Betyg: -HHHHHHHHHHHHHHHH


Resultat
Mycket bra tofflor med undantag för ljudnivån. Köp inte om du är en mamma som då och då lägger ditt barn och sedan vill smyga ljudlöst ur sovrummet - investera i så fall i ett par steppskor eller spänn fast ett par cykeltutor under fötterna.
Slutbetyg: HH

3 kommentarer:

  1. Ja, nu är det ju inte bara Helmut som vaknar av de där "tofflorna"...

    SvaraRadera