25 januari 2010

Planering inför kommande samtal

Nej men oj vad trevligt Helms, vill du mysa med mamma igen? Det går så bra. Vi glömmer bort hela den där tokiga "suga på mina egna tummar"-grejen som du fick för dig nyss. Ja, lägg dig här i min famn, så kan jag vagga och sjunga lite för dig och så kan du suga på mitt lillfinger som du alltid har gjort och så kan du somna så.

Ooooj så mysigt, ooooj så mysigt.

Jag förstod väl att du skulle ändra dig och tycka att mammas fingrar är godast igen. Vad sa du? Att dina tummar har börjat smaka konstigt? Jaså, det var underligt. Men det spelar ju ingen roll nu när du har mina lillfingrar att suga på istället. Va? Nej men det tror jag inte. Jag är rätt säker på att ingen var inne i sovrummet och joxade med dina tummar efter att du lagt dig igår. Väldigt säker är jag. Jaså? Smakar tummarna som Stopp och väx? Märkligt. Mycket märkligt. Jo men nu kom jag precis ihåg att det kan bli så när man är bebis. Nej, jag vet inte varför, så har det alltid varit. Men bekymra dig inte om det nu, ta mina fingrar istället, inga mammafingrar smakar nånsin Stopp och väx, vet du.

Ooooj så mysigt, ooooj så mysigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar