17 januari 2010

OMG!

Ååååh, vicken lyxmorgon. Älsklingen tog Helms direkt på morgonen (som förövrigt sov som en liten rosenknopp hela natten, sank jo very mats) och drog till sin mamma aka Helmutfarmor. Detta lämnade mig med en sovmorgon (09.30! Dragning till 10!) och en hel massa tid i händerna. Jag är helt i chock över hur annorlunda det är och hittills har jag förvaltat dagen på detta sätt:


OMG! LYXFRUKOST! Polarbröd (dock standard), kaffe (nybryggt, inte sönderbränt som man hinner dricka först 1,5 timme efter bryggningen), digestive med brie (OMG OMG OMG superunning) (brieosten heter förresten Kolibrie, en så fyndig ost måste man ju köpa) och - get this - färskpressad juice med is! Fullt glas! Fem apelsiner ba rätt ner. OMG! Jag åt allt på en gång och inte stötvis mellan kamikazeattacker eller i flykten under någon attackförebyggelse. Jag tittade koncentrerat på skidkarlarna utan någon som helst rädsla att något eller någon i huset skulle gå sönder medan jag tittade.




 Bloggrunda! Jahaja. Skrytmorsan är fortfarande på vift.

 
Jahaja. Inga nya bebisar hos Knaada. Det var väl allt jag hinner med innan jag måste....


 ... nej just ja! Hur mycket tid som helst! Vi tar den utökade bloggrundan. Hade jag skrivit nåt nytt? Nähänä, det var konstigt.


Men åh, Helmern vad han är söt även när han är en illbatting...


Åååååååh, Helmut. Tänk om han var här, då skulle man kunna blåsa honom på halsen så han skrattar... Nej, vad blev det här? Skärpning! Fritid! OMG!


Så här såg det ut i diskhon. Det skrattade jag föraktfullt åt och fixade det på någon minut istället för i omgångar under hela dagen. Sviss!


Sedan borstade jag tänderna - cirka 10-15 minuter efter avslutad frukost. OMG OMG OMG! Inte "vid tillfälle", typ på eftermiddagen. Fresh start!

Och nu då, nu febrar jag över allt jag ska hinna i dag. OMG, städa skrubben! OMG, moppa golvet! OMG, torka köksluckor! OMG OMG OMG, se resten av filmen jag började på i går! Tjoho! Nu har jag inte tid med sånt trams som att blogga mer. Jag är redan långt efter i schemat. OMG.

1 kommentar:

  1. Visst är det skönt att få lite tid där man får vara helt ensam. Det är såååå gött! Jag kommer att vara själv hemma i två veckor(!!!!!!). Hur det nu ska gå, jag kommer att längta ihäl mig efter min lilla fina familj. =( Vad ska man göra? Storstäda huset så klart, men veckan därpå då??? Jag kommer döööö av tristess.(har dock en tjejfest inplanerad=) den kommer att gå till historien!) Jag tror det blir en hel del filmer på menyn. Får passa på att titta på dom som Thomas inte vill se...


    Du...frukosten såg mumsig ut...

    SvaraRadera