21 januari 2010

AHW

I eftermiddag ska Skrytmorsan och Helmutmamman på AHW (after housewife). Mycket glädjande. Mycket behövligt. Pingade i går Skrytis denna lilla sammanfattning av mina förväntningar (biljettdramatiken = snubblande nära bio istället för AHW) (de tre damerna på rad betyder "detsamma" eller Macarenadansen. Macarenadansen kan också ses som ett allmänt glädjerop).

 

Tänkte mig alltså att vi glada i hågen går ut, dansar lite vackert, tar en (två?) öl och så äter vi lite sen. Och så är vi helt crazy och tar en (två?) öl till! Blev mycket förväntasfull över hennes svar. Nu taggar vi igång!



Och hon fortsätter bygga peppen. Under dagens diskussioner om var vi ska ta vägen tyckte hon såhär.



Vi bestämde oss för en typ engelsk bar (smudgade namnet. Vi vill inte bli överhopade av fans. Vi går ut för att AHW:a, inte skriva autografer),men jag tyckte att alternativet var nog så bra. Det enda jag oroar mig för nu är att långklänningen jag tagit fram ur resegarderoben blir lite overkill (vad är det för klädkod för en torsdags-AHW nuförtiden?). Särskilt som hon tydligen inte vill klä upp sig så fasligt. Jag tror att jag omprioriterar och nöjer mig nog med långklänningen utan släp.

3 kommentarer:

  1. Skönt att du tog med det där med sprit i Colamuggarna tycker jag. Inget trashigt över Skrytmorsan liksom. Jäkligt fräsch.

    (Sen att det var jag som drack finvin medan du sörplade folkis med sugrör vägrar du att berätta. I långklänning å allt!)

    SvaraRadera
  2. Äsch, vadå, det var ju uppenbarligen ett skämt det om spriten i colamuggarna. Eller alltså, vissa kanske tyckte att det uppenbarligen var ett skämt, andra kanske tog det som ett bra och ekonomiskt förslag på hur man ordnar en trevlig kväll.

    ...

    OM man var en sådan som inte tyckte att det var ett helt uppenbart skämt, alltså bara OM, kanske man tyckte att det liksom aldrig blev läge att plocka fram pluntan och muggarna ur långklänningen. Inte när du var så sofistikerad och tittade i vinlistan och allt (och alltså inte såg vinmöjligheterna som antingen vitt eller rött utan faktiskt plockade ut ett specifikt vin utifrån dess egenskaper).

    SvaraRadera
  3. Vill bara klargöra att jag hela tiden förstod att det var ett skämt, och OM du råkade se en gömd plunta och muggar under klänningen så var de till en helt annan grej som inte hade något att göra med vår AHW. Bara så att det är utrett.

    SvaraRadera