26 november 2009

Vem försöker jag lura?

I dag vaknade vi tidigt så att vi kunde ta tillvara på dagen väcktes vi brutalt tidigt av Helmuts skrik. Sedan låg vi kvar i sängen och myste en stund försökte komma till liv medan Helmut åt välling bara tack vare att älsklingen var snäll nog att göra en flaska välling så att det blev tyst på ungen. När Helmut ätit klart låg vi kvar en stund och jag kunde inte sluta titta kärleksfullt på honom gjorde allt i min makt för att hålla ögonen öppna medan han lekte sött så att jag kunde förhindra att han hade sönder digitalklockan eller ramlade över sängkanten.

Vi gick ner och så lade jag honom på skötbordet och gullade skrek i ren fasa och var glad att hans mage fungerar så bra undrade om han fördrivit Satan ur sin kropp medan jag bytte blöja agerade rökdykare. Jag hämtade lite leksaker och råkade oturligt nog så jävla klart tappa den käcka förbannade råttbilen på tån (det gick bra gjorde råont) så att den började spela "Hjulena på bussen dom går runtruntrunt" medan jag hoppade på ett ben, vilket fick Helmut att börja skratta. Då var det värt det ändå. (Not!)

Nu är Helmut snäll och tyst det ett evigt gnäll medan han leker försöker hitta saker att sätta i halsen. Jag sitter vid köksbordet far fram och tillbaka mellan diverse aja bajor och bordet för att förhindra en smärre katastrof och dricker en kopp gott kallt kaffe. Det är så härligt sjukt energikrävande att han blivit riktigt duktig på att åla. Nu ska vi fundera vad vi ska hitta på för roligt för att inte förlora förståndet i dag. Men först ska jag ta hand om ett blöjbyte de nyfördrivna delarna av Satan och lägga Helmut att sova skrika en stund.

Han är rätt fin ändå den finaste ungen som nånsin satt sin fot på jorden, Helmut.

3 kommentarer:

  1. Tack än en ggn för dagens skratt! Jätteroligt skrivet!

    Ha en fortsatt bra dag.

    SvaraRadera
  2. Det här inlägget var bara så bäst!

    SvaraRadera