23 november 2009

Nära kvarsittning på BVC

Tre tillfällen då man skäms på BVC.
  • Om han hör bra? Jajjemän! Råbra. Han lyssnar så fort vi säger något. ... Jo, på högra örat hör han jättebra. Gör han inte det? Va? Det var konstigt för hemma hör han jättebra jämt. Det kanske är något med lokalen här, ljuset och... Om han har öronvax, nej det tror jag inte. Kätt i hörselgången av en gigantisk vaxpropp, säger du det?
  • Jo, han är fasligt röd under hakan, jag vet. Vi byter dregellappar och smörjer så gott vi kan, som vi blivit tillsagda. Vi har varit väldigt noggranna och gjort det i flera månader nu. Med Inotyol. Jaha, nähä, inget bra med Inotyol nej. Men det har jag tidigare hört att det skulle vara jättebra? Bara bra på stjärten, jaha. Torkar ut under hakan, ja. Okej. Men vi brukar ibland använda Idomin också, så vi varvar faktiskt lite mellan dem. Inte heller bra, jaha nänä. Torkar också ut, ja. Just det.
  • Jättebra att vi får svinvaccin nu, så praktiskt. Om Helmut är allergisk mot ägg, nej det tror jag inte. Vet inte. Hur vet man det? Om han har ätit ägg? Ehhh... Han har ätit bröd. Det gills inte för att det inte är ägg i det, nähä. Välling? Gröt? Nähä... Men varken jag eller hans pappa är allergiska mot ägg så jag tror inte att han... Spelar ingen roll nä. Måste veta om han är det, okej. Alltså han har ätit typ alla sorters burkmat som finns. Nej, jag vet inte om något innehöll ägg. Mjukost? Majskrokar? Bröstmjölk? Inte? Och majskrokar är dessutom jättedåligt för tänderna, okej då vet vi det, då ska vi aldrig mer köpa det... Ja, när du säger det har han visst ätit pannkakor utan problem! Så då får vi vaccinera oss? Bra! Det går bra att du börjar med mig. Japp, då slappnar jag av nu. Jo, jag är avslappnad i armen. Helt avslappnad. Så mycket det går. Spänner vilken muskel sa du? Nej, den är helt avslappnad. Det här går så bra. Jo, jag ÄR avslappnad, kan inte slappna av mer. Okej nuuuuu slappnar jag av. Kör. Gör det bara, fort. Jag är avslappnad. Vet du vad, skit i om jag är avslappnad, gör det bara. Stickrädd? Jo, faktiskt jätterädd, hur kunde du gissa det?
Men annars gick det bra. 10,7 pannor, 75,5 cm, 46,5 i huvudomfång och framför allt - mycket bra motorisk utveckling. Skönt att motoriken var så fin, annars hade vi nog fått kvarsittning.

5 kommentarer:

  1. Men nu har Helmutpappan länsat Apoteket på produkter, så nu ska det bli rättning i ledet.

    Helmuts hals, var beredd på det mjukaste du NÅGONSIN har känt!

    SvaraRadera
  2. F**n vad du é rolig.... =)
    Jag älskar verkligen att läsa dina inlägg, skrattar gott varje ggn...
    Tack för din "roligaste bloggen"

    SvaraRadera
  3. Hehehehe! Det är sådana där tillfällen man funderar om man sov sig igenom föräldrautbildningen. Man kan verkligen känna sig "liten" på BVC. Sist jag var där fick vi skäll för att vi hade rakat av lille T håret- fast det var han och hans kompis som lekt frisör och raknngen var en nödåtgärd!!!

    SvaraRadera
  4. Usch, vissa människor kan verkligen få en att känna sig både omyndig och oduglig! Jag blev nästan arg nu känner jag... Ska ta ett djupt andetag... så.

    SvaraRadera
  5. urs vad hemskt, skulle känna mig tre centimeter hög av det där

    fast roligt för oss att läsa var det minsann

    SvaraRadera