9 november 2009

Magtröja


- Mamma.
- Ja, kompis?
- Hade du tänkt att jag skulle ha på mig det här i dag?
- Eh. Ja. Hurså?
- Tröjan åker upp över magen, som du kanske ser. Det är ett tydligt tecken på att den är för liten.
- Eller på att jag har burit runt dig..?
- Eller på att den är för liten. Du vet, storlek 74 börjar faktiskt ha gjort sitt snart. Men om vi helt struntar i storleksfrågan vill jag göra dig uppmärksam på att det här med t-shirt ovanpå långärmat är ett mode som hör hemma på 90-talet. Sist jag kollade var det 2009. Snart 2010.
- Vad menar du?
- Att jag skulle önska att du bytte kläder.
- Men jag tyckte att det var en bra lösning det där. Dels får vi användning för de fina t-shirtar som du knappt använt, dels tror jag att det blir lagom varmt i det där.
- Som sagt... För litet och för daterat.
- Nu får du faktiskt ha det där, tills det är smutsigt.
- Men ååååh! Suck. ... Vad blir det till lunch förresten?
- Det har jag inte bestämt än. Var du sugen på något särskilt?
- Ja, du kan ta något som inte är så gott och väldigt färggrant. Och så kan du plocka fram den fräna tröjan och coola jeansen. Utifall att det skulle hända någon matolycka tänker jag.

1 kommentar:

  1. Håll ut vännen, det är snart dags för lunch! Föreslå spagetti vettja.

    SvaraRadera