5 november 2009

Inga barnstycken!

Har börjat pejla av barnomsorgen inför Helmuts premiär om typ ett år. Man blir genast orolig när man ser sånt här på en hemsida:

"... är en avdelning med 18 stycken barn."

18 stycken? Och hur många barn var det från början? Fem? Jag vill ha tillbaks Helmut hel! Varje dag! Inga undantag! INGA undantag, hör ni det!? Det är ett direkt krav från min sida. Nästa förskola, tack!

PS. Sen när är det förskolor och pedagoger? Kan vi inte bara säga dagisfröknar som normala människor? Har lika stor respekt för dagisfröknar som förskolepedagoger och vet vilket fantastiskt jobb de gör. Skillnaden är väl att man på rak arm vet vad en dagisfröken är för nåt.

2 kommentarer:

  1. I våran kommun får man vårdbidrag för att ha ungen hemma. Jag tycker det är superskönt å slippa tänka på Lilleman, dagis å fröknar, pedagoger, dagisstaket å pedofiler, mobbing och vattkoppor. Att jag aldrig får en lugn vuxenstund, att jag inte har några kollegor eller ett eget liv, det är en helt annan sak...

    SvaraRadera