18 november 2009

HMK?

Foto: www.mixin.se

Jag har funderat på om jag, precis som "alla andra", ska köpa några tjusiga bokstäver att pryda hemmet med. Men vilka bokstäver skulle man ha i så fall? Jag vill ha bokstäver som betyder något. Första bokstaven i våra namn? Första bokstaven i vårt efternamn? Svårt. I morse fick jag en snilleblixt och kom på vilka tre bokstäver jag bara måste köpa. Hela mitt jag blev eld och lågor. Att jag inte tänkt på det tidigare! HMK - för Hans Majestät Konungen såklart!

...

Nej, jag är inte rojalist.

...

Nej, jag är inte antirojalist.

...

Nej, jag var nog inte helt vaken när den här tanken slog mig.

2 kommentarer:

  1. Ta ngt man kan veriera efter humör. OJ eller JO. Säger mycket om sinnesstämningen. Eller LÖK, ÖL, KÖL, KÖ... Eller varför inte FLITIG och TIG. HEMTREVLIGT (långt och bra) REV (när det är stökigt) HEM (alltid) TRE (är ni ju än så länge) RETLIGT (kan det ju vara ibland) MER (vin?)

    SvaraRadera
  2. Det är sånt här dom kallar I-landsproblem va?

    Själv köpte jag W-C till bottenvåningen. Tänkte kanske vara lite tuffare till övervåningen och köpa P-I-S-S-A-H-Ä-R, men ä brukar vara så svåra att hitta...

    SvaraRadera