16 november 2009

Ägd!

En telefonförsäljare ringde. Yes! tänkte jag. Det här är anledningen till att man skaffar barn. Gör som du gjort hela förmiddagen och skrik Helmut, skrik! sa jag åt honom med telepati och en menande blick. Skrik lungorna ur dig så att hon blir alldeles perplex på andra sidan luren och måste lägga på. Men Helmut hade för en gångs skull andra planer. Att snällt och försiktigt leka med en napp. WTF? Denna bild är tagen under samtalet.


När hon efter 4 minuter och 23 sekunders malande gjorde en andningspaus lång nog för att säga "jag är inte intresserad" och vi lagt på tänkte jag att nåja, han gjorde inte som jag hade önskat men jag har i alla fall nöjd unge. Det tog, på riktigt, cirka två sekunder innan Helmut kastade ifrån sig tutten med ett skrik, tror bestämt att det betydde "ÄGD!" på dadiska, och gav mig den här galna blicken. Och ni kan väl alla gissa vad han var på för humör sedan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar