6 oktober 2009

Skilda världar

I går hälsade Helmut och jag på lilla W, ca 2 mån, och hans söta mamma. Hon är som en inverterad Helmutmamma. När Helms var 2 månader var jag glad när jag hann duscha och borsta tänderna samma dag, men hon tar typ hand om gården och sånt på dagarna. Hon städar. Lagar rejäl mat (blomkålsgratäng åt de till middag, eh, har jag aldrig hört talas om...?) Och, get this, hon JOBBAR! "Nej, men säg inte att jag är duktig, det är bara 20 timmar i månaden." 20 timmar!? Är du galen, kvinna??

Det var en evig tur att jag hade gjort en diapercake och inte bara köpte med nån chokladkaka som jag tänkte ett tag. Den blev perfekt rekvisita till chimären jag fick trolla fram på fem röda i ett desperat försök att framstå lika duktig. "Äsch den där, det var väl ingenting (jo, det var det), den svängde (slet) jag ihop på en kvart (två timmar) medan Helmut lekte snällt (skrek lungorna ur sig)". Kan hända att jag sedan sköt mig själv i foten och raserade min duktighetsimage när jag gång på gång storögt och med hakan i knäet fällde kommentarer av typen "va!? Krattar du gården?! VA!? Flera gånger samma höst!?!?". Men jag vet inte.

2 kommentarer:

  1. Det låter som min mamma! Bara det att hon hela tiden har jobbat mer än fulltid med fem ungar under armen. Usch, man har egentligen inte helt gott av att känna såna människor :)

    Värst av allt är att dom är hjälpsamma också, på något sätt lyckas dom alltså dessutom att erbjuda sina tjänster till oss vanliga, dödliga, lata småbarnsmammor, hualigen :)

    SvaraRadera
  2. *försöker desperat göra detta inlägg oläst och oihågkommet*

    SvaraRadera