10 oktober 2009

Ljuvligt ljudligt

Schhh! Hörde du det där prasslet mamma? Det är som att varenda gång jag rör på mig så blir det något lju... Där var det igen! Vad jag än gör, leker eller bara snurrar runt, blir det något jävla ljud. Är det inte prassel är det rassel, eller plinketiplonk eller nån störande trudelutt eller pip eller skaller. Allt jag vill är bara att ligga och sprattla i fred! Ligga och kika i taket och fundera på vad man ska hitta på i dag. Men så plötsligt går den där förbannade "Hjulen på bussen de går runt runt runt, genom hela staden *beepbeep*" helt omotiverat igång nånstans och skrämmer skiten ur en. Vem är det ens som har kommit på allt detta? Det måste ju vara någon jävel som har arrangerat denna ljudvägg med flit. Kan någon berätta för mig jag desarmerar den så att jag för en gångs skull kan njuta av en morgon i tystnad?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar