31 oktober 2009

Luring

Pumpa och, för att ta reda på hela pumpan, pumpasoppa från häromkvällen. Soppan blev god, mest för att det smakade allt annat än pumpa. Men orange och fin var den. Har gjort massor med hål i pumpan också, för att den skulle bli lite tjusigare. Jag använde en borr. Maken kikade in i köket under borrandet och undrade om jag förlorat förståndet, men jag tror att han egentligen kom för att kontrollera att jag inte gjorde hål köksbänken eller nya trappstegen och blev glad att det bara var pumpan.

(Alltså, det här inlägget är bara en ursäkt för att lite avslappnat tuta i er att jag är en pysslig hemmafru som gör sånt här allt som oftast, utan att liksom skriva er på näsan. Så nu undrar jag bara om ni gick på att jag är så härligt hemmafruig eller om jag måste göra fler sånna här inlägg och, hemska tanke, fler konstiga maträtter som resulterar i både mat och bisarra dekorationer?)

1 kommentar:

  1. Ja, du måste nog göra fler konstiga maträtter och dekorationer. Jättemånga. Kanske helst någon tavel- gratängkombination. Det är jag sugen på att se. Eller bull- och lampskärmsdekoration. Vetelängdslysrör. När du är less på utsmyckningen är jag där snabbt som attan och hjälper dig att käka upp den.

    SvaraRadera