10 oktober 2009

Underbara underbara unge

Nyss höll jag honom i mina armar och såg honom suga musten ur vällingflaskan. I takt med att flaskan blev tom, blev kinderna rödrosiga och ögonlocken tunga. Sedan bar jag upp honom med hans armar tätt runt min hals och den varma kinden mot min axel. Min ena arm under blöjrumpan, den andra handen på hans huvud. När jag lade honom i sängen log han så brett att jag undrade om jag gjort något tokigt, men jag tror att han bara tyckte att det var så mysigt att äntligen få krypa ner. Jag sjöng en vaggvisa och pussade hans panna en, två och sju gånger innan jag gick ner igen. Från babywatchen hördes hans förnöjda dadande, och att döma av ljuden bet han samtidigt i kaninens öron. I vilket fall lät det alldeles underbart, så jag tryckte av ljudet på tv:n och bara lyssnade. Nu har babywatchen tystnat och han sover nog djupt. Mer än så behövs inte för att ett stackars mammahjärta ska svämma över helt och hållet.

2 kommentarer:

  1. Drar en lyckosuck... Tänk att få snufsa i ett varmt "vällinghår", höra hur fingrarna klibbar mot flaskan och se hur dom kämpar för att hålla ögonkontakten men att ögonlocken blir för tunga...

    Tur att mammahjärtan är starka annars hade dom spruckit av lycka.

    SvaraRadera