3 oktober 2009

Leksaksbråk


- Men titta Helmut vilken fin bil du fick av pappa. Vad kan den göra för tricks då? Ska vi pröva Helmut? Får jag bara kolla om man trycker här... akta dig lite, mamma ska bara pröva och se. Släpp den litegrann är du snäll. Jag ska bara pröva trycka... älskling, vet du vad som händer om man trycker här? Inte? Men stod det inget på kartongen? Nähänä. Helmut kan mamma få låna den lite, jag vill bara veta vad den gör för nåt. Ska den bara klicka sådär när man trycker på den, älskling, eller? Vet inte det nej... Men Helmut, kan jag bara få låna den lite och göra en ordentlig titt. Jag vet inte ens vad de där färgglada kulorna gör för nåt, än mindre orangea knappen. Nån finess måste det ju vara. Det går fort Helmut. Släpp är du snäll. Släpp. Släpp! Ge mig den! Ååååååhhh, äääääälskling Helmut låter mig inte leka med nya lastbilen! Vadå, "han hade den först"?

3 kommentarer:

  1. Du är rekommenderad hos oss idag :)

    Mvh Familjebloggarna.se

    SvaraRadera
  2. Men... Vem är det på bilden? Det är ju inte Helms och knappast du. Förvirrande.

    SvaraRadera
  3. Vem vann? Ni kanske får sätta in ett schema på den där du tar kvällsskiftet... Dom har ju en tendens att vara mycket mer medgörliga när dom sover :)

    SvaraRadera