7 oktober 2009

Blogg vs verklighet

I dag, på promenaden, vid dagiset, en flicka.
- Vad heter bebisen?
- Helmut.
- Helmut?
- Ja.
...
- Eller nej, vad säger jag, Helge menar jag.
- Helge?
- Ja.
- Varför sa du Helmut då?
- Jag eeeh kallar honom så ibland.

Måste. Börja. Skilja. På. Bloggen. Och. Verkligheten.

Det blev ju så pinsamt sist jag blandade ihop blogg och verklighet och skröt för svärmor om att Helms sagt "jo, den ser faktiskt lite stor ut i det där". Älsklingen var tvungen att chocka oss båda med att det bara var ljug och hittepå som jag fantiserat ihop för att få till en billig poäng i bloggen. Och svärmor hade redan blivit sådär uppspelt, ringt Gunniess rekordbok och allt. Ja, det blev kort sagt en pinsam jävla cirkus av alltihop.

Fotnot: Helge/Helmut heter egentligen något annat.

1 kommentar:

  1. nej, va tråkigt! jag som tyckte Helmut va så himla fint

    SvaraRadera