24 juli 2009

Stora bryderier

Oj oj. Andra restaurangbesöket ever i mitt liv som morsa. Stort! Pepp! What to wear? Snyggt ska re va. Coolt och modernt och somrigt. Tillräckligt figurnära för att folk ska förstå att graviditetskilona är borta, tillräckligt otight för att folk inte ska förstå att allting är omdistribuerat från muskler (nåja) till putmage. Ska jag ta den nya LBD med häftiga dragkedjan? Njae. Overkill. Kanske kleinblåa klänningen från London i fjol? Nä, den framhäver verkligen putmagen. Häftiga gråa kjolen? Nej, i den hade ju visst en söm gått. Kanske byxor. Chinosen? För vardagligt. 70-talsbrallorna? För små. Acnejeansen? För osomriga. Låtsashåliga ljusblå tighta jeansen? Där har vi en vinnare! Skor... Röda coola pumpsen? Hade jag sist. Svarta lackskorna? Inte till de byxorna. Stövlar? För osomrigt. Blommiga ballerinorna? Inte tillräckligt uppklätt. Stövletterna? Nä, det passar inte. Korallsandalerna då? Det kan funka, om det bara inte regnar. Och topp då? Rolling Stones-tischan? Nä, då blir det ju bara rock'n'roll plötsligt. Vitt? Boring! Den svarta med knappar? Uttänjd under graviditeten. Jag får helt enkelt köpa nåt nytt.

Och om någon av tjejerna nu skulle säga att jag är fin, säger jag bara "Äsch, de här gamla trasorna?". För jag slängde ju bara på mig det första bästa jag hittade i garderoben... ish...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar