29 juli 2009

En lyckad promenad


Helmut och jag var på en härlig långpromenad i dag. Vackra sommar! Vackra stad!


Solen var särskilt vänlig mot oss. Jag började redan inomhus ifrågasätta beslutet att ta jeans. Ännu mer så efter 30 minuters rask promenad. Ännu mer så efter 60 minuters rask promenad. Ännu mer så efter 90 minuters rask promenad.


Jag listade ut att man kan fälla ner suffletten mer än jag tidigare trott var möjligt. Då Helmut inte klarar av att ha solen i ögonen öppnade detta helt nya möjligheter för oss. Nu kunde vi gå åt vilket håll vi ville. Och tillbaka! Inga samtal till maken om skjuts här inte.


Vi styrde mot staden och valde förstås vägen förbi Lilla balleriet.


Såhär änglalik var Helmut hela tiden. Ja, förutom inne i centrum alltså - han vaknade makalöst nog vid centrumgränsen och somnade makalöst nog vid centrumgränsen. Hans panikskrik manade på expediterna att serva oss som aldrig förr. Ja, det var en lyckad promenad på många sätt.

1 kommentar:

  1. Så underbart härligt! Tänk om jag kom loss och fick njuta så. Men som man vågar man ju inte vara ute så länge. Tänk om hungern hugger i barnet? Panik...

    SvaraRadera